Turizm Fakültesi

Öğrencilerin Kayıt ve Kayıt Yenileme Haftasında Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

02.09.2024

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne göre kayıt yenileme, ders yükü, ders alma ve dersten çekilme, ders tekrarı, ders saydırma, devam durumu ve kayıt dondurma hususları ile ilgili düzenlemeler aşağıda yer almaktadır. Öğrencilerin bu hususlara dikkat etmesi gerekir.

 Kayıt yenileme

 MADDE 17-

(1) Öğrenciler her yarıyıl/yıl, akademik takvimde belirtilen tarihlerde kayıtlarını yenilemekle yükümlüdür. Belirtilen tarihlerde kayıt yenilemeyen öğrenciler kayıtsız duruma düşer ve kayıtlı öğrencilerin yararlandığı haklardan yararlanamazlar.

(2) Yarıyıl/yıl kayıt işlemleri aşağıdaki aşamalardan oluşur:

a) Öğrencinin yükümlü ise katkı payını veya öğrenim ücretini ödemesi ve varsa geçmiş yarıyıllara ait katkı payı veya öğrenim ücreti yükümlülüklerini yerine getirmesi.

b) Öğrenci bilgi sistemi üzerinden ders kaydını yapması.

c) Öğrencinin akademik danışmanı ile görüşerek danışmanından öğrenci bilgi sistemi üzerinden yarıyıl/yıl kayıt onayını alması.

(3) Öğrencilerin yarıyıl/yıl kayıtlarında alacakları dersleri oluşturulurken ön koşulları sağlamak kaydı ile aşağıdaki öncelik sıralaması kullanılır; ancak bu sıralama akademik danışman onayı ile değiştirilebilir:

 a) Tekrarlanması gereken dersler.

b) Daha önceki yarıyıllarda/yıllarda alınması gerekirken alınmamış dersler.

 c) Dönem dersleri ve not yükseltmek amacıyla tekrar alınmak istenen dersler.

(4) Kayıtsız duruma düşen öğrencilerden yarıyıl/yıl kaydını yaptırmak isteyenler, mazeret gerekçelerini belirterek ve belgeleyerek dekanlığa en geç o yarıyılın ders ekleme bırakma süresi bitimine kadar başvurur. Mazereti ilgili yönetim kurulunca uygun görülen ve gerekli kayıt koşullarını sağlamış olan öğrencinin yarıyıl/yıl kaydı ÖİDB tarafından yenilenir.

Ders yükü, ders alma, bırakma ve çekilme

MADDE 18-

(1) Eğitim-öğretim planları, ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karara bağlanır ve Senato tarafından onaylanır.

(2) Öğrencilerin bir yarıyılda alacağı derslerin AKTS kredisi 45 (kırk beş)’i geçemez.

(3) Ağırlıklı genel not ortalaması en az 2,50 olan ve önceki yarıyıllardan FF harf notu ile başarısız olduğu dersi bulunmayan öğrenciler, danışmanının onayı ile üstten en fazla 10 AKTS değerinde iki ders alabilirler. Ağırlıklı genel not ortalaması 3,00 ve üzeri olan öğrenciler için bu sınır en fazla 15 AKTS değerinde üç ders olarak uygulanır. Öğrenciler birinci ve ikinci yarıyılda üst yarıyıllardan ders alamaz.

(4) Öğrencilerin bir yarıyıldaki asgari ders yükü kredili dört derstir. Gerekçeli durumlarda bu yük, akademik danışmanın ve ilgili bölüm başkanlığının onayı ile azaltılabilir.

(5) Öğrenciler birinci ve ikinci yarıyılda, kayıtlı oldukları bölüm ders programındaki bütün dersleri almakla yükümlüdür. Seçmeli dersler, üçüncü yarıyıldan itibaren ders planlarında yer alır.

(6) Ağırlıklı genel not ortalaması beşinci yarıyılın/üçüncü sınıfın başından itibaren 1,80’in altında olan öğrenciler sınamalı öğrenci olarak tanımlanırlar ve bu öğrenciler beşinci ve müteakip yarıyıllardan ders alamazlar. Bu öğrencilerin beşinci yarıyıl/üçüncü sınıf ve takip eden yarıyıllarda/yıllarda ders alabilmeleri için sınamalı durumdan çıkmaları gerekir.

(7) Sınamalı öğrenciler öncelikle FF, DD, DC veya YZ notu aldıkları dersleri tekrarlarlar. Sınamalı öğrenciler bu derslerin yanı sıra daha önce almadıkları veya çekildikleri dersleri de alabilirler. Bu fıkra kapsamında alınacak dersler için ikinci fıkrada belirlenen üst limit geçerlidir.

(8) Sınamalı durumun sona ermesi için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 1,80 olması gereklidir.

(9) Sınamalı öğrenciler için asgari ders yükü ile ilgili kural uygulanmaz.

(10) Sınamalı öğrenciler, Üniversitede faaliyette bulunan öğrenci dernekleri, kulüpleri ve spor kollarında yönetici veya yönetim kurulu üyesi ve öğrenci temsilcisi olamaz, spor karşılaşmaları, kültür ve sanat faaliyetleri gibi etkinliklerde görevlendirilemez, yurt dışı staj ve yarışmalara ve öğrencilerin yararlanabileceği burslara aday gösterilemez.

(11) Ders seçimleri derslerin başlamasından bir hafta önce yapılır. Öğrenciler, akademik takvimde belirtilen ders ekleme bırakma süresi içinde danışman onayı ile ders bırakıp başka bir dersi alabilir.

(12) Dersten çekilme, ders ekleme ve bırakma haftasının sonuna kadar yapılabilir. Ders ekleme, bırakma ve çekilme işlemleri sonrası bir seçmeli dersi alan öğrenci sayısının ilgili fakülte/yüksekokul yönetim kurulu tarafından belirlenen asgari sınırın altına düşmesi hâlinde dersin kapatılıp kapatılmayacağına fakülte/yüksekokul yönetim kurulu karar verir. Dersin kapatılması hâlinde derse kayıtlı olan öğrencilere açılan seçimlik dersler arasından ders seçimi yapabilmeleri için üç gün ek süre verilir. Dersten çekilme işlemi, öğrenci bilgi sistemi üzerinden danışman onayı ile gerçekleştirilir. Eğitim-öğretimin ilk iki yarıyılındaki derslerden çekilme işlemi yapılamaz.

(13) İlgili birim kurullarının kararı ile bazı dersler, ön koşullu veya bağlantılı koşullu olarak kabul edilebilir. Ön koşullu derslerin alınabilmesi için ön koşul olan dersin başarılması gerekir. Bağlantılı koşullu derslerin alınabilmesi için önceki bağlantılı dersin alınması ve sınavına girme hakkının elde edilmesi gerekir.

Ders tekrarı

 MADDE 19-

(1) FF, DZ, YZ harf notu alınan derslerin tekrarlanması gerekir.

(2) Tekrarlanacak seçmeli derslerin yerine danışman onayı ile müfredat çerçevesinde ve aynı kategori/türde olmak koşulu ile başka seçmeli dersler alınabilir.

 (3) DD ve üzeri not alınan dersler öğrencinin talebi hâlinde tekrarlanabilir.

(4) Tekrarlanan derste önceki not ne olursa olsun alınan son not geçerlidir.

Ders saydırma ve intibak

MADDE 20-

(1) Fakülte/Yüksekokula kayıt yaptıran veya kayıtlı olan öğrenci, bir yükseköğretim kurumundan almış ve başarmış olduğu derslerden muaf olmak için talepte bulunabilir. Muafiyet talebi ilgili yönetim kurulunca, ilgili bölüm başkanlığının görüşü dikkate alınarak Senato tarafından ders eşdeğerlik ve intibak konusunda kabul edilen esaslar çerçevesinde karara bağlanır.

(2) Üniversiteye ilk defa kayıt olan öğrenciler, ders saydırma ve intibak taleplerini kayıt tarihinden itibaren beş (5) iş günü içerisinde ilgili dekanlığa verirler. Üniversiteye kayıtlı öğrenciler ise ders saydırma ve intibak taleplerini ders seçimi haftasından bir hafta önce ilgili dekanlığa verirler. Bu talepler iki hafta içerisinde sonuçlandırılır.

(3) Ders saydırma ve intibak işlemleri güncel ders planına göre yapılır.

(4) Ders saydırma ve intibak işlemleri koşulsuz başarılı olunan dersler için yapılır.

Devam durumu

MADDE 21-

(1) Öğrenciler teorik derslere en az %70, laboratuvar ve atölye gibi uygulamalı derslere ise en az %80 oranında devam etmek zorundadır.

(2) Öğrencilerin derse devam durumları, öğretim elemanı tarafından izlenir ve değerlendirilir. Devamsız öğrencilerin durumu ilgili öğretim üyesi tarafından dönemin son haftasında ilan edilir ve bu öğrenciler yarıyıl sonu/yıl sonu ve bütünleme sınavına giremezler.

(3) Öğrencinin raporlu olduğu süre, uygulamalı derslerde devamsızlık süresinden sayılır.

(4) Devamlılık sağlandığı hâlde tekrar edilen derslerde devam zorunluluğu aranmaz. Ancak öğrenci dersin yarıyıl çalışmalarına (ara sınav, kısa sınav, ödev, uygulama, proje, yarıyıl sonu sınavı) katılmak zorundadır.

Kayıt dondurma

MADDE 22-

 (1) Öğrenciler sağlık, askerlik, yurt içi veya yurt dışı yükseköğretim kurumlarında eğitim, maddi ve ailevi nedenlerle ilgili yönetim kurulu kararıyla her defasında iki yarıyılı aşmamak koşulu ile en fazla dört yarıyıl süre ile kayıt dondurma talebinde bulunabilirler. Azami öğrenim süresi sonunda mezuniyet koşullarını sağlayamayan öğrenciler kayıt dondurma talebinde bulunamazlar.

(2) Kayıt dondurma talebinde bulunan öğrenciler, mazeretlerini belirten dilekçeleri ve belgeleri ile birlikte ilgili dekanlığa en geç ilgili yarıyılın/yılın ilk iki haftası içinde başvurur; ancak kayıt dondurma gerekçesinin belirtilen süre bitiminden sonra ortaya çıkması durumunda başvuru için süre kısıtlaması aranmaz.

(3) İlgili yönetim kurulu kararı ÖİDB’ye iletilir ve ÖİDB tarafından işleme konulur.

(4) Kayıt dondurma süresinin bitiminden önce öğrenimine dönmek isteyen öğrencilerin bir dilekçe ile ders kayıtları başlamadan önce ilgili dekanlığa başvurmaları gerekir.

(5) Kayıt dondurma süreleri azami öğrenim süresinden sayılmaz.

Seçmeli İMU Vizyon Dersleri

Öğrenciler bir dönemde seçmeli ders olarak yalnızca bir vizyon dersi seçebilmektedir. Ders içerikleri için https://ortaktemeldersler.medeniyet.edu.tr/tr/dersler linkinden detaylı bilgiye erişilebilir.

Katkı payı

Birinci öğretim programlarında ve program süresi içinde olan öğrencilerin katkı payı ödemesine gerek yoktur.

Öğrenciler için faydalı bağlantılar:

https://adayogrenci.medeniyet.edu.tr/tr/akademik-takvim : Akademik Takvim

https://ogrenciisleri.medeniyet.edu.tr/tr/mevzuat : Öğrenci işleri ile ilgili mevzuat (İstanbul Medeniyet Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği vb.)

https://turizm.medeniyet.edu.tr/tr/egitim/egitim-planlari : Turizm Fakültesi Ders Planları